Yeni Yayın: Açıköğretim öğrencilerinin tablet ve e-kitap kullanım durumlarının incelenmesi

Yeni Yayın: Açıköğretim öğrencilerinin tablet ve e-kitap kullanım durumlarının incelenmesi

Koçak, Ö., Yıldırım, Ö., Kurşun, E., & Yıldırım, G. (2016). Investigating the Status of Tablet Computers and E-Books Use of Open Education Faculty Students: A Case Study. International Journal of Distance Education Technologies (IJDET), 14(2), 49-63. doi:10.4018/IJDET.2016040104

Investigating the Status of Tablet Computers and E-Books Use of Open Education Faculty Students: A Case Study

Tablet bilgisayar ve e-kitap kullanımlarındaki artış, akıllara kullanıcıların bu teknolojilerden nasıl faydalandıkları sorusunu getirmektedir. Bu bağlamda, bu çalışma öğrencilerin tablet bilgisayar ve e-kitap kullanım durumlarını ve öğrencilerin tablet bilgisayarları ve e-kitapları kullanma ve kullanmama nedenlerini araştırmaktır. Çalışmada, ayrıca öğrencilerin e-kitaplarla çalışma alışkanlıkları da incelenmiştir. Araçsal durum çalışmasının kullanıldığı bu araştırmada, veriler 100 açıköğretim öğrencisinden telefon üzerinden, yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Bulgular, öğrencilerin çoğunluğunun çalışırken tablet bilgisayarları ve e-kitapları tercih ettiklerini göstermektedir.

Öğrencilerin kolay taşınabilmesi ve her yerde çalışılabilmesi nedeniyle e-kitapları tercih ettikleri görülmüştür. Öğrencilerin e-kitaplar üzerinden çalışma alışkanlıkları ele alınınca, dört farklı çalışma alışkanlığının ortaya çıktığı görülmüştür. İlginç bir şekilde, çoğu öğrenci, tabletler bilgisayarlarda çalışmasına rağmen ayrı bir kağıda not aldıkları ortaya çıkmıştır. Göz yorgunluğu ve e-kitapları düzenlemedeki zorluklar, kağıt üzerinden çalışmayı tercih eden öğrencilerin temel nedenleridir.

http://www.igi-global.com/article/investigating-the-status-of-tablet-computers-and-e-books-use-of-open-education-faculty-students/151053

The increase in tablet computers and e-books use brings to mind the question of how users benefited from these technologies. In this sense, the present study investigated the status of students’ tablet computers and e-books use and the reasons why students prefer to use and not use of tablet computers and e-books. Students’ study habits while using e-books were also examined. In the study, which was designed as an instrumental case study, the data was obtained from 100 open education faculty students through semi-structured interview forms by making calls over the phone. In the analysis of the data, content analysis method was used. Results showed that the majority of the students stated that they use tablet computers and prefer e-books while studying. The main reasons why they prefer e-books are that they can be carried easily and studied everywhere. Considering the students’ learning habits on e-books, four study habits were emerged. Interestingly, most of them study on tablets and take notes on a separate sheet. Eye fatigue and difficulty to edit the e-books are the main reasons of the students who preferred printed materials

Bu gönderiyi paylaş