Impact Of Covıd-19 on Education
8 Nisan 2021, Perşembe
International Symposium on Business, Economics & Education (IS-BE) kongresinde kıymetli hocalarımla pandeminin uzaktan eğitim süreçlerine yansımaları konusunda bir panel gerçekleştirdik. Konuşmamın özeti aşağıda yer almaktadır.
Panelde yapmış olduğum sunum dosyasına ulaşmak için tıklayınız
Başlık: Pandemi Düştü Başımıza: Pandeminin Uzaktan Eğitime Yönelik Fark Ettirdikleri
Yazar: Engin Kurşun, Atatürk Ünversitesi
ORCHID ID: https://orcid.org/0000-0002-5649-8595
Özet: Covid-19 pandemisi ile birlikte birçok öğrenim seviyesinde yüz yüze eğitimler kesintiye uğramış, uzaktan eğitim imkanları adeta seferber edilmiştir. Bu seferberlik sırasında daha önce fark edilmeyen ancak bu yoğun uygulama sürecinde ortaya çıkan bir çok deneyim söz konusudur. Yükseköğretim kurumlarında gerek Eğitim-Öğretim (Öğretme-Öğrenme Süreci, Ders Geliştirme, Ölçme-Değerlendirme), gerekse Destek Hizmetleri (Öğrenci Desteği, Öğretim Elemanı Desteği, Kurumsal Destek) boyutlarında bir çok uygulama deneyimlenmiş olup, bu deneyimlere dair olumlu/olumsuz yansımalar oluşmuştur. Daha önce belkide tecrübe etmesi mümkün olmayan bu birikimlerin paylaşılması bundan sonraki uzaktan öğretim faaliyetleri için önemli bir zemin oluşturacaktır. Öğretme-öğrenme sürecinin senkron ağırlıklı yürütülmesi yüz yüze öğretimden, uzaktan öğretime geçişte en çok karşılaşılan durumlardan birisidir. Ders içeriği geliştirme bağlamında açık eğitim kaynaklarına duyulan ihtiyaç ve akabinde YÖK dersleri platformunun kurulması önemli bir uygulama örneği oluşturmuştur. Ölçme ve değerlendirme bu sürecin en çok konuşulan boyutlarından biri olmakla birlikte önceki alışkanlıkların uzaktan öğretim bağlamında da deneyimlenmeye çalışılması bir diğer olgu olarak karşımıza çıkmıştır. Destek boyutunda özellikle uzaktan öğreticilik eğitimlerine ağırlık verilmesine rağmen, uzaktan öğrenciliğe yönelik faaliyetlerin sınırlı olması dikkate değer bir diğer yansıma olarak değerlendirilebilir. Özellikle bu süreçte öğrenci ve öğretim elemanlarına yönelik hazırlanan oryantasyon derslerinin uygulanması ile birlikte oluşan deneyimler ile açık kaynak yazılımlarının oynadığı rol gözden kaçırılmaması gereken önemli tecrübeler olarak karşımıza çıkmaktadır.
Anahtar kelimeler: Covid-19 pandemisi, uzaktan eğitim, açık eğitim kaynakları, uzaktan eğitimde destek hizmetleri,